Aicina apgūt skolotāja profesiju projektā „Mācītspēks”
28.04.2020
Izglītība
Skolotājs ir viena no svarīgākajām profesijām ikvienā sabiedrībā. Lai veicinātu Latvijas izglītības kvalitāti un risinātu kvalificētu pedagogu trūkumu, dažādu jomu pārstāvjiem tiks sniegta iespēja iegūt pedagoga izglītību un dalīties savās zināšanās un pieredzē ar skolēniem. 23. aprīlī sācies šogad pēdējais pieteikšanās posms projektā „Mācītspēks” ar mērķi Latvijas skolotāju rindas papildināt ar 100 dažādu jomu profesionāļiem. Projekta kandidāti var pieteikties līdz 18. maijam.
Projekts tiek īstenots visā Latvijā – plānots, ka topošo 2.līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmu „Skolotājs” būs iespējams apgūt Daugavpils Universitātē, Liepājas Universitātē, kā arī Latvijas Universitātē un tās filiālēs. Arī darba iespējas jaunajiem skolotājiem tiks piedāvātas visos reģionos. Projekta otrajā gadā jaunie skolotāji turpinās saņemt atbalstu un papildināt zināšanas “Iespējamās misijas” mācībās.
Pieteikšanās norisinās tiešsaistē www.macitspeks.lv, aizpildot anketu. Interesenti aicināti neatlikt vairākas stundas ilgo pieteikšanos uz pēdējo brīdi. Jo ātrāk pieteikums iesniegts, jo ātrāk tiek uzsākta atlase.
Eridiana Oļehnoviča, Daugavpils Universitātes topošās 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas „Skolotājs” direktore: „Šīs darba vidē balstītās studijas būs inovatīva pieredze Latvijas vadošajām universitātēm, nodrošinot vēl ciešāku saikni ar darba devējiem un paverot jaunas iespējas attīstībai un sadarbībai.”
Līdz šim interesi par projektu izrādījuši 1040 cilvēki, savukārt pieteikumus iesnieguši jau 310 projekta kandidāti. Lielākā atsaucība novērojama tieši studijām Latvijas Universitātē, bet ļoti tiek gaidīti arī kandidāti Liepājas Universitātē un Daugavpils Universitātē.
„Ja gribam, lai bērni izaug par pārliecinātām un radošām personībām, tādiem jābūt arī viņu skolotājiem,” pārliecināts ir Kārlis Kravis, nodibinājuma „Iespējamā misija” direktors.. „Ceram ieraudzīt vēl lielāku aktivitāti eksakto un humanitāro jomu speciālistu vidū, saņemot pieteikumus arī no programmētājiem, statistiķiem, tulkiem, grāmatvežiem, pētniekiem, vēsturniekiem un citu jomu pārstāvjiem,” papildina projekta pārstāvis, atgādinot, ka pieteikties var gan nesen studijas beigušie jaunie speciālisti, gan dažādu jomu profesionāļi jebkādā vecumā.
„Diemžēl nesenās pārmaiņas darba tirgū saistībā ar ārkārtas situāciju valstī daudzus kvalificētus speciālistus atstājušas bez darba – iespējams, šis projekts būs pagrieziens daudziem profesionāļiem, lai attīstītu sevi jaunā virzienā,” rezumē K. Kravis.
Plānots, ka jau šogad 100 dažādu profesiju pārstāvji – topošie skolotāji – uzsāks dalību projektā, gadu studējot izvēlētajā augstskolā 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmā „Skolotājs” un paralēli strādājot skolās kā mācību priekšmetu skolotāji, savukārt otrajā gadā mācības turpināsies „Iespējamās misijas” vadībā. Projekta dalībnieki saņems skolotāja darba algu un stipendiju studijām, kā arī atbalstu savai profesionālajai izaugsmei.
Lai uzdotu interesējošos jautājumus par projekta norisi un potenciālajām studijām Daugavpils Universitātē, aicinām sazināties ar Eridianu Oļehnoviču, eridiana.olehnovica@du.lv, tālruņa Nr. 29130310.
Par projektu „Mācītspēks”
Jauno skolotāju izglītības projekta „Mācītspēks” mērķis ir spējīgu un motivētu dažādu jomu profesionāļu piesaiste skolotāja darbam, nodrošinot nepieciešamo izglītību un praktiskās mācības. Projekta „Mācītspēks” ietvaros tiks sniegta iespēja 100 atlasītiem kandidātiem viena studiju gada laikā iegūt pedagoga kvalifikāciju un otra gada laikā turpināt profesionāli pilnveidoties, lai kļūtu par skolotāju kādā no Latvijas skolām. Vairāk par projektu un pieteikšanās procesu: www.macitspeks.lv.
Projektu īsteno Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte, Daugavpils Universitāte un nodibinājums „Iespējamā misija”, to pārrauga Izglītības un zinātnes ministrija. Projekts „Mācītspēks” tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projekta Nr. 8.2.1.0/18/I/004 „Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena „Izglītība, pedagoģija un sports” studiju programmas” ietvaros.