Akcija „Rādi, ka neradi lieku!” aicina jauniešus domāt par aprites ekonomiku

AKTUĀLI

Biedrības „Daibes ilgtspējas centrs” izstrādātās kampaņas „Radi, lieku neradot!” tēls Žanis Neveisteris met izaicinājumu 13 - 19 gadīgajiem, lai caur radošu darbošanos jaunieši iepazītu aprites ekonomikas pamatprincipus. Jau kopš janvāra vairāk kā 100 skolas visā Latvijā izmanto biedrības sagatavoto online lekciju sēriju. Skolotāji mācību procesā aicināti integrēt arī Žaņa mestos izaicinājumus, lai radošā darbošanās vainagotos gan ar zināšanām, gan noderīgām balvām. Žaņa Neveistera marta izaicinājums  jauniešiem (no 15.03. līdz 15.04.) Šoreiz Žanis aicina aizdomāties par tādu nozīmīgu aprites ekonomikas terminu kā produkta dzīves cikls. Piedalīties iespējams divos variantos. 1. SPĒLĒJOT!  - Jaunieši aicināti izspēlē spēli, kurā jāsaliek produkta dzīves cikls limonādes bundžiņai, džinsu biksēm, hamburgerim un mobilajam telefonam. - Spēle atrodama: https://produkta-dzives-cikls.urda.lv/ - Kad spēle izspēlēta un cikli iepazīti, tad jāuztaisa ekrānšāviņš kādam no rezultātiem. 2. IZPĒTOT!! -        Jāizvēlas priekšmets, kurš ikdienā bieži tiek lietots un kuru gribas izpētīt smalkāk, piemēram, dators, džinsu bikses vai kaut vai skrituļdēlis. -        Jāizpēta no kādām detaļām attiecīgais priekšmets sastāv, kur kas tiek ražots, no kurienes atvests, kur tiek likt kopā un zīmējot, līmējot vai ar video palīdzību jāsaliek attiecīgā produkta dzīves cikls. Kur jāiesūta?

  • Sastrādātais elektroniskā formātā jāiesūta līdz 15.aprīlim (ieskaitot) uz e-pastu: izglitiba@zaao.lv vai Whatsapp ziņā uz nr. 25459399, norādot precīzu informāciju: vārds, uzvārds; izglītības iestādes nosaukumu, klase, telefona nr., e-pasts.

Noslēdzošajam izaicinājumam starts tiks dots 15.aprīlī, kad jaunieši tiks aicināti izveidot video, izmantojot Žaņa gifiņu  (GIF platformās atrodams pēc atslēgas vārdiem: ZANIS un NEVEISTERIS), lai parādītu apkārtējiem, kādas izvēles labāk veikt ikdienā,  lai neradītu atkritumus. Izveidotais video nekur nebūs jāiesūta, ar to būs jādalās savos sociālajos tīklos (Instagram, Facebook, Tik Tok), izmantojot tēmturi #liekuneradot #zanis #neveisteris #URDA un ietagojot : FB: @urda.lv INST: @urda_dtp Visu par akciju un kampaņu var uzzināt dabas un tehnoloģiju parka „URDA” mājas lapā: https://www.urda.lv/lv/zanis Online video lekciju sērija Jau kopš janvāra vairāk kā 100 skolas visā Latvijā izmanto biedrības Daibes ilgtspējas centrs”  sagatavoto online un tiešsaistes lekciju sēriju 7.-12.klases skolēniem par aprites ekonomiku. Lekcijas būvētas uz kompetenču izglītības pamatprincipu bāzes, kas nozīmē, ka aktualizētās vides tēmas un uzdevumus skolotāji var ērti integrēt dažādos mācību jomu priekšmetos: ķīmija, ģeogrāfija, dizains un tehnoloģijas, inženierzinības, sociālās zinības, ekonomika. Daļai lekciju var piekļūt dabas un tehnoloģiju parka „URDA” mājas lapā: https://ej.uz/onlinevideolekcijas Tiešsaistes sarunas ar sabiedrībā zināmiem vides aktīvistiem Kampaņas ietvaros paredzētas vēl trīs tiešsaistes sarunas, kurām tiešraidē, kas norisinās dabas un tehnoloģijas parka “URDA” Facebook lapā:@URDA.LV pieslēgties var arī klases, kuras līdz noteiktajam datumam nebija pieteikušas dalību kampaņā. -        23.martā plkst. 13.00 - tiešsaistes saruna  (angļu valodā) ar SIA „Design Elevator” pārstāvjiem par tēmu „Dizaina domāšana” -        6.aprīlī plkst. 13.00  - tiešsaistes saruna ar modes mākslinieci Baibu Ladigu-Kobajaši par tēmu „Ekodizains un atkritumu neradīšana modes biznesā” -        21.aprīlī plkst. 13.00  - tiešsaistes saruna ar Lauru Arnicāni par tēmu „Zero waste dzīvesveids - ar ko sākt, kā noturēties, kā nepārspīlēt” Informācijai: Liena Kreišmane, 25544338 vai daibesic@gmail.com.  Akcija „Rādi, ka lieku neradi!” tiek organizēta biedrības „Daibes ilgtspējas centrs” realizētajā Latvijas vides aizsardzības fonda (LVAF) finansētajā projektā „Radi, lieku neradot!” (projekta nr. 1-08/76/2020) ietvaros. Balviņās „Gardu muti” garškopju sarūpētie dzērieni un „Labas saknes” izauklētie dabai draudzīgie našķi.

Rolands Kļavinskis godam pārstāv Latviju starptautiskā mērogā