“Bērnu žūrijas 2024″ grāmatu lasījumi Naujenes pamatskolas 1.-3. klases skolēniem

Izglītība

18. septembrī Naujenes bibliotēka, kā ierasts, uzsāka bērnu grāmatu lasīšanas veicināšanas programmu sadarbībā ar Naujenes pamatskolu. Šoreiz bibliotēkas bērnu nodaļas bibliotekāre Ilvija GŽIBOVSKA devās ciemos pie sākumskolas skolēniem, lai iepazītos un kopīgi uzsāktu aizraujošos grāmatu pasaules piedzīvojumus. Šis lasījumu cikls ir daļa no lasīšanas veicināšanas programmas "Bērnu žūrija2024", kas ar gadiem kļuvusi par tradīciju. Programma mērķē ne tikai uz grāmatu iepazīšanu, bet arī uz bērnu interešu un lasītprieka veicināšanu, lai grāmatas kļūtu par neatņemamu bērnu dzīves daļu. Lasot kopā, bērni attīsta savas analītiskās spējas, emocionālo inteliģenci un radošumu

Nodarbības laikā bērniem tika piedāvāta iespēja iepazīties ar ukraiņu rakstnieces Katerinas Mihaļicinas izzinošo grāmatu “Kas aug parkā”. Šī grāmata ir lieliska izvēle, lai atklātu dabas pasauli un iemācītos vairāk par kokiem, kas sastopami parkos. Tā palīdz bērniem ne tikai paplašināt zināšanas par dabu, bet arī attīstīt valodas prasmes un iztēli.

Mazs sējenis, kas aug parkā, raugās apkārt, vērīgi aplūko kaimiņus - bērzu, ozolu, pīlādzi, kļavu, osi, kastaņu, papeli, vītolu – un meklē, kāds koks ir viņš, jo būt vienam ir skumji, “jo laime ir atrast šajā pasaulē kādu, kurš ir tev līdzīgs”.

Grāmata “Kas aug parkā” ir pasaka bērniem par svarīgām lietām: par izaugsmi un sevis atrašanu, par līdzībām un atšķirībām, kā arī par to, cik svarīgi ir, lai tev apkārt būtu kāds, kas ir kaut mazliet līdzīgs tev un arī  ekoizglītojošs stāsts par kokiem mums apkārt, kuriem ejam garām, bet ne vienmēr zinām, kas tie ir.

Pēc Katerinas Mihaļicinas grāmatas “Kas aug parkā” fragmentu izlasīšanas un diskusijas par tās saturu, bērniem tika piedāvāta radoša un izzinoša aktivitāte – kartīšu spēle, kur katram dalībniekam bija iespēja kļūt par mazo dabas pētnieku. Bērni saņēma kartīti ar koka attēlu, kuru vajadzēja papildināt ar koka sugas nosaukumu. Tas kļuva par izaicinājumu, jo attēli bija jāpapildina ar īstajām dabas veltēm, kas raksturīgas konkrētajam kokam. Spēles dalībnieki meklēja un pievienoja lapas, zarus, ziedus, augļus, sēklas vai to kombinācijas, padarot šo uzdevumu ne tikai izglītojošu, bet arī ļoti aizraujošu un radošu.

Īpašu interesi izraisīja ginka koks, blakus kura attēlam bija novietots japāņu stila vēdeklis, raisot jautājumus un diskusijas. Kāpēc tieši vēdeklis un kā tas saistīts ar šo seno koku? Atbildes uz šo jautājumu bija atrodamas pašā grāmatā, kas mudināja bērnus vēlreiz ieskatīties un atklāt jaunus faktus par pasaules koku sugām un to simboliku dažādās kultūrās.

Pēc spēles mūsu skolēni turpināja darbu, aizpildot īpaši sagatavotas darba lapas. Tajās viņi ne tikai atkārtoja iegūtās zināšanas, bet arī atbildēja uz jautājumiem, padziļinot izpratni par grāmatas vēstījumu un dabas pasaules noslēpumiem. Šādas aktivitātes veicināja bērnu zinātkāri un interesi par apkārtējo vidi, ļaujot praktiski pielietot lasījumā iegūtās zināšanas un attīstīt saikni ar dabu.

Paldies Naujenes bibliotēkas bibliotekāriem par iespēju piedalīties “Bērnu žūrija2024”lasījumos, jo šie pasākumi stiprina bērnu saikni ar grāmatām, palīdzot viņiem kļūt par aizrautīgiem lasītājiem, un padara lasīšanu par izklaidējošu un izglītojošu pieredzi.

Alita Kokina, Naujenes pamatsk. 3.kl. audzinātāja

Lauku veikaliņš – nozīmīgas krustceles pagastā