Būvdarbus reģionālā ceļa P70 posmā plāno pabeigt 2025.gada vasaras sākumā

AKTUĀLI

VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa informē, ka Augšdaugavas novadā turpinās būvdarbi uz valsts reģionālā autoceļa Svente-Lietuvas robeža (Subate) (P70) starp Ilūksti un Sventi (0,06-12,22 km). Ieviesti plaši satiksmes ierobežojumi ar vairākiem pagaidu luksoforiem, tādēļ posma izbraukšanai jāplāno 45 minūtes.

Uz autoceļa P70 darbi pašlaik notiek sešos posmos, piecos no tiem vienā braukšanas joslā jau ieklāta asfalta apakškārta. Ceļa 3,65 kilometrā ir pārbūvēta Silupes caurteka, virs kuras izbūvētas ceļa konstruktīvās kārtas, un pār to atjaunota satiksme. Darbi turpinās pie zemes klātnes ierakuma un uzbēruma būvniecības, drīzumā atsāks asfaltēšanu. Līdz tehnoloģiskajam pārtraukumam novembrī posmā paredzēts izbūvēt asfalta apakškārtu un saistes kārtu, bet dilumkārtu izbūvēs nākamgad.

Visā 12 km posmā pārbūvē ceļa konstruktīvās kārtas, pastiprinot ceļa pamatus. Sakārto ūdens atvadi, rok un tīra grāvjus, pārbūvē un atjauno caurtekas, izbūvē drenāžas sistēmu. Visus sešus autobusu pieturvietu pārus pārbūvēs un aprīkos ar atkritumu urnām un soliņiem, vecos paviljonus nojauks un to vietā uzstādīs  jaunus. Noslēgumā uzstādīs jaunas ceļazīmes un citu ceļa aprīkojumu, kā arī vietās, kur tas ir nepieciešams – drošības barjeras.

Trīs laidumu dzelzsbetona tiltam pār Ilūkstes upi (9,52 km), kurš uzbūvēts 1981.gadā, atjaunos dzelzsbetona konstrukcijas un pārbūvēs brauktuvi, atjaunos balstu konstrukcijas un nogāžu nostiprinājumus. Galvenie tilta būvdarbi noritēs nākamgad, bet darbu laikā satiksme uz tilta notitēs pa vienu braukšanas joslu.  

Būvdarbus veic CBF SIA Binders par līgumcenu 9 422 639,30 eiro (ar PVN), darbus finansē no valsts budžeta. Būvuzraudzību nodrošina  PA BPU&IngWay, ceļa pārbūves projekta autors ir SIA Pro Via. Silupes caurtekas un tilta pār Ilūkste upi būvprojekta autors ir SIA Kurbada tilti. Būvdarbus plānots pabeigt 2025. gada vasaras sākumā.

Foto: Renārs Koris.

Izskanējis skatuves runas konkurss “Zelta sietiņš 2024”