E-adrese – ērtāka saziņa ar valsts un pašvaldību iestādēm
11.11.2021
AKTUĀLI
Saziņas un valsts pārvaldes publisko pakalpojumu saņemšanas atvieglošanai Augšdaugavas novada pašvaldība aicina iedzīvotājus izmantot elektronisko saziņas rīku - elektronisko adresi jeb e-adresi, kas pieejama valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.lv.
Kopš 2018.gada ir izveidota oficiālā elektroniskā adrese jeb e-adrese, kuru šobrīd iespējams izveidot ikvienai privātpersonai – gan fiziskai personai no 14 gadu vecuma, gan juridiskai personai.
E-adrese ir drošs saziņas kanāls oficiālajai saziņai un dokumentu apmaiņai ar valsts un pašvaldību iestādēm, tai skaitā uz e-adresi ir iespējams sūtīt arī ierobežotas pieejamības informāciju.
E-adrese iedzīvotājiem un uzņēmējiem rada iespēju visu saziņu ar valsts un pašvaldību iestādēm turpmāk veikt elektroniski un vienuviet – savā e-adresē. Izveidojot e-adresi, lietotājs saņems visas tās ziņas no valsts un pašvaldību iestādēm, kuras agrāk tika sūtītas pa pastu uz deklarēto adresi.
E-adrese aizstāj ierakstītu vēstuli un nodrošina personas datu drošību. Visi dokumenti tiek uzglabāti 5 gadus.
E-adrese ļauj būt mobilam un saņemt oficiālās ziņas elektroniski jebkurā laikā un vietā. E-adrese ietaupa laiku un samazina izdevumus dokumentu sagatavošanai, drukāšanai un nosūtīšanai pa pastu.
E-adresei var piekļūt ar noteikta līmeņa (valsts garantētu) elektroniskās identitātes līdzekļiem. Šobrīd tie ir personas apliecība (eID karte), mobilā lietotne eParaksts mobile vai eParaksts karte juridiskām personām.