Grāmatu lasījumi Naujenes pamatskolā: piedzīvojumi draudzības un dzejas pasaulē

Izglītība

Oktobrī Naujenes pamatskolas sākumskolas skolēniem turpinājās programmas “Bērnujauniešu un vecāku žūrijas” grāmatu lasījumi, kurus vadīja Naujenes bibliotēkas bērnu nodaļas bibliotekāre Ilvija GŽIBOVSKA.  Atzīmējot izdevniecības "Liels un mazs" 20 gadu jubileju, lasījumos bibliotekāre Ilvija šomēnes 1.-3. kl. skolēniem piedāvāja īpaši atlasītus darbus, kas veicina iztēli, radošo domāšanu un kritisku pašizpausmi.

1.-2. kl. skolēni lasīja  Agneses Vanagas un Annas Vaivares komiksu "Sirdslietas".  Tā galvenās varones irs divas sirsnīgas varones – sirdis ar atšķirīgiem raksturiem, kas meklē draudzību un cenšas saprasties. Lasījumā bērni sekoja līdzi šo sirsniņu piedzīvojumiem, kuri atspoguļoja gan ikdienišķas draudzības problēmas, gan rotaļīgu un dziļu emocionālu izaugsmi. Šīs būtnes spēlējas, ķīvējas, kaitina viena otru, bet arī rūpējas un palīdz izaugt par "labām sirdīm".

Lai lasīšanas pieredzi padarītu interaktīvāku, kopā ar bērniem bibliotekāre izspēlēja  grāmatas vadlīnijās balstītu galda spēli. Bērni atbildēja uz kartītēs uzdotajiem jautājumiem, meklēja konkrētas epizodes grāmatā un dalījās savās idejās, piemēram, par to, kā draudzēties vai kā pārvarēt skumjas. Aktivitātes veicināja bērnu spēju izteikties, analizēt tekstu un meklēt risinājumus ikdienas situācijām.

Savukārt 3. klases kopā ar bibliotekāri Ilviju  lasīja igauņu dzejnieka Indreka Kofa dzejoļu krājumu "Kur palika bērni?". Šī grāmata ir ironisks un humoristisks stāsts pantos, kurā bērni kādu dienu nolemj aizbēgt uz mežu, jo viņiem šķiet, ka pieaugušie tos pārāk kontrolē un komandē. Ciema pieaugušajiem bērnu trūkums izraisa haosu, un viņi mēģina visādi pierunāt bērnus atgriezties, izmantojot kūkas, konfektes un pat klasisko mūziku, taču nekas nelīdz.

Pēc dzejoļu lasīšanas bibliotekāre skolēniem piedāvāja svītrojumu dzejas (Blackout poetry) tehniku - esošā teksta pārveidošana, izceļot noteiktus vārdus un svītrojot pārējos. Bērni izvēlējās teksta fragmentus un izveidoja savus unikālos dzejoļus, tādējādi apgūstot jaunu veidu, kā radīt un pārinterpretēt literāru materiālu.

Abi grāmatu lasījumi bija ne tikai izklaidējoši, bet arī izglītojoši, piedāvājot bērniem iespēju gan dziļāk izprast literāros darbus, gan aktīvi piedalīties radošajā procesā.

Liels paldies bibliotekārei Ilvijai par interesantajiem un radošajiem lasījumiem! Grāmatu lasījumi palīdz mūsu skolēniem ne tikai izprast grāmatu pasauli, bet arī piedalīties aizraujošās aktivitātēs, kas veicina viņu iztēli un prasmi izteikt savas domas.

Alita Kokina, Naujenes pamatsk. 3.kl. audzinātāja

Pastāvīgo komiteju sēdes