Paplašināts Vienotajos klientu apkalpošanas centros sniegto pakalpojumu klāsts

AKTUĀLI

No šā gada 1. janvāra Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (Pakalpojumu centri) paplašinājies sniegto pakalpojumu klāsts – speciālisti palīdz apgūt Būvniecības informācijas sistēmas (BIS) lietošanu, kā arī sniedz konsultācijas un palīdz elektroniski pieteikt Sociālās integrācijas valsts aģentūras (SIVA) un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) pakalpojumus.

Pakalpojumu klāsta paplašināts, lai iedzīvotājiem būtu iespēja saņemt zinoša speciālista konsultācijas un pieteikt pakalpojumus pēc iespējas tuvāk dzīvesvietai. Tāpat Pakalpojumu centru darbinieki praktiski palīdz darbā ar datoru, internetu, jautājumos par e-pakalpojumu pieteikšanu, e-adreses izveidi u.c., mudinot turpmāk e-vidē darboties patstāvīgi.

Kopš 2020. gada 1. janvāra visas jaunās būvniecības ieceres var uzsākt tikai elektroniski, izmantojot Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) BIS. Šīs izmaiņas attiecas ne tikai uz būvniecības nozares speciālistiem, bet arī uz ikvienu iedzīvotāju un uzņēmēju, kurš plāno veikt būvniecību. Tagad Pakalpojumu centros var saņemt informāciju par BIS publiskās sistēmas sadaļu “E-pakalpojumi” un lietotāja darba vietu. Pakalpojumu centru speciālisti arī palīdzēs apgūt e-pakalpojuma “Pilnvarošanas risinājums publiskās sistēmas lietotājiem” izmantošanu.

Tāpat Pakalpojumu centros no šā gada 1.janvāra var saņemt informāciju par trim SIVA pakalpojumiem – profesionālās piemērotības noteikšana, profesionālā rehabilitācija un transportlīdzekļa pielāgošana cilvēkiem ar invaliditāti un personām ar funkcionāliem traucējumiem. Pakalpojumu centru speciālisti palīdzēs iegūt nepieciešamo informāciju un sniegs atbalstu formalitāšu kārtošanā.

Savukārt, ja nepieciešams kārtot jautājumus, kas saistīti ar invaliditāti, Pakalpojumu centru speciālisti palīdzēs sagatavot iesniegumu VDEĀVK par invaliditātes ekspertīzes noteikšanu, iesniegumu invaliditātes ekspertīzes lēmuma apstrīdēšanai, apskatīt personas datus VDEĀVK reģistrā un sagatavot pieteikumu atkārtotas invalīda apliecības izsniegšanai.

Pakalpojumu centru izveide Latvijā tika uzsākta 2015. gadā. Vienotajos klientu centros vienuviet var saņemt pašvaldību un dažādu valsts iestāžu, piemēram, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras u.c. pakalpojumus. Tāpat centros var saņemt konsultācijas par e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu, jautājumos par e-adreses izveidi u.c. Pašlaik Latvijā  pieejami  klientu apkalpošanas centri 90 pašvaldībās.

VARAM apkopotie dati liecina, ka 2019. gadā iedzīvotāji klātienē Pakalpojumu centros pieteikuši 34 381 pakalpojumu un saņēmuši 57 744 konsultācijas.

Palīdzību e-pakalpojumu apgūšanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji (tai skaitā Pakalpojumu centra darbinieki), bibliotekāri, skolotāji, kuri pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast Digitālo aģentu kartē.

Avots: Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

Daugavpils novada Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs

Daugavpils novada pašvaldība smēlās pieredzi Baltkrievijā