“Plaģiāts un mākslīgais intelekts” Lāču pamatskolā

Izglītība

Mākslīgais intelekts arvien ātrāk ienāk ne vien interneta lietotāju vidē, bet arī mācību procesā. Tehnoloģiju izmantošanas progress dod iespēju ātri un vienkārši radīt tekstus, attēlus un programmas, kuru autors nav zināms. Arī skolēni ir apguvuši prasmi ātri iegūt informāciju, izmantojot mākslīgā intelekta programmas, nemaz nenojaušot par informācijas autortiesībām un to pārkāpumiem.

Lāču pamatskolas 8.–9. klases skolēniem 8. novembrī tika organizēta informatīva lekcija “Plaģiāts un mākslīgais intelekts”, kuras iniciatores bija latviešu valodas skolotāja Diāna Žilinska un izglītības metodiķe Tatjana Lamņova. Lekcijas laikā skolēniem tika izskaidrota autortiesību būtība un mākslīgā intelekta izmantošanas priekšrocības un trūkumi. Bieži vien skolēni nezina, cik svarīgs ir informācijas autortiesību jautājums, kādas var būt plaģiāta izmantošanas sekas, kādas ir informācijas veidošanas un izmantošanas prasmes. Skolēni tika aicināti padomāt un izvērtēt savas iepriekš iegūtās zināšanas un prasmes.

Diāna Žilinska

Karjeras nedēļa Lāču pamatskolā