“Skolas soma” aizved skolēnus uz Vidzemi

Izglītība

Vaboles pamatskolas 7. un 9.klases skolēni 11.oktobrī devās braucienā uz Valmieru. Tika apmeklēts Valmieras muzejs, kur skolēni darbojās muzejpedagoģiskajā programmā “Muzeja anatomija” uzzinot, ka muzejs ir kā sarežģīts, vienots organisms, kur katram darbiniekam ir sava noteikta funkcija. Gida vadībā tika apskatītas vairākas muzeja telpas, kurās varēja iepazīt senos laikus ar dažādiem darba instrumentiem, kuri tiek uzglabāti muzejā. Skolēniem veidojās izpratne, kādi eksponāti tiek paņemti muzejā, kā tie tiek dokumentēti, uzstādīti un saglabāti. Skolēni apmeklēja arhīva telpu, kur varēja atvērt lielās baznīcu grāmatas, kas rakstītas ar roku un tajās var atrast senu Valmieras apkārtnes iedzīvotāju reģistru. Nodarbības laikā tika apskatīta jaunā muzeja telpu “de Woldemar”, kura mūsdienīgā veidā – digitāli – sniedz informāciju par to, kādus amatus strādāja valmierieši, kāda bija dzīve pilī un pilsētā, ar ko valmierieši tirgojās un ko cēla galdā, sagaidot viesus, kā viņu dzīvi izmainīja kari un politiskās pārmaiņas.

Skolēni devās uz Valmieras teātri. Bija patīkami vērt atjaunotā teātra durvis un ļoti zinoša un enerģiska gida vadībā apmeklēt Lielo zāli, Mazo zāli, Apaļo zāli. Grupai varēja apskatīt uz skatuves esošo izrāžu iekārtojumu, būt gan skatītāju lomā, gan aktieru lomā. Maksims kļuva par vāveri no izrādes “Pauks un Šmauks”, bet Sofija par celmu no izrādes “Maija un Paija”. Skolēni apmeklēja rekvizītu izgatavošanas telpu, kā arī devās uz 6.stāvu, lai ieraudzītu Lielo zāli no augšas, redzētu, kā tiek nostiprinātas un pārvietotas skatuves dekorācijas.

Atpakaļceļā skolēnu devās uz Madonas novadpētniecības un mākslas muzeju, kur iesaistījās nodarbībā “Ceļojuma soma”. Somā dalībnieki atrada pilsētas karti, uzdevumus un fotogrāfijas. Izrādās izprast karti un pareizi veikt norādītos uzdevumus nemaz nav viegli. Nevienai no abām grupām neizdevās iziet visus punktus. Taču aktīvā orientēšanās spēle pilsētā nokausēja pat sportiskos skolēnus.

Informāciju sagatavoja 7.klases audzinātāja Ingrīda Litiņa

Pārgājiens uz “Pilskalnes Siguldiņu” projekta “Roku rokā - esam kopā” ietvaros